ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Συντήρηση του αυτοκινήτου για άνοιξη – καλοκαίρι

Η άνοιξη έχει ξεκινήσει ημερολογιακά εδώ και λίγες μέρες και ήδη έχει αρχίσει να
ανθίζει ολόκληρη η φύση και να γεμίζει η ατμόσφαιρα με γύρη, να ανεβαίνει η θερμοκρασία και ο ήλιος θα γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο καυτός. Πριν λοιπόν μας… κάψει ο Μάρτης αλλά και οι επόμενοι μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού, καλό είναι να κάνουμε μια προετοιμασία στο αυτοκίνητό μας, γιατί όπως σοφά λέει ο λαός μας «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».

Αλλαγή του φίλτρου air condition

Κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, γιατί σε αυτό συσσωρεύονται μεγάλες ποσότητες σκόνης, γύρης, καπνού και άλλων σωματιδίων, καθώς και καυσαέρια που είναι επιβλαβή για την υγεία. Ειδικά την άνοιξη επιβάλλεται η αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, έτσι ώστε να παρέχεται στους επιβάτες πιο καθαρός αέρας, πόσο μάλλον για εκείνους που έχουν αλλεργίες από την γύρη και αναπνευστικά προβλήματα.
Το κόστος ενός φίλτρου καμπίνας κυμαίνεται γύρω στα 10 ευρώ (προτιμήστε τα ενεργού άνθρακα) και η τοποθέτησή του είναι μια εύκολη διαδικασία. Στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων το φίλτρο καμπίνας βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Για να το αντικαταστήσετε αφαιρείτε το ντουλαπάκι από τα σημεία στήριξής του και αμέσως φαίνεται η μαύρη θήκη που βρίσκεται το φίλτρο. Αυτό συνήθως συγκρατείται με κλιπς, τα οποία ανοίγουν εύκολα για να αφαιρεθεί το φίλτρο –με προσοχή.


Έλεγχος του air condition

Για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως μια ζεστή ανοιξιάτικη μέρα και διαπιστώσετε ότι το air condition δεν βγάζει κρύο αέρα, καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο από τώρα. Βέβαια όπως -συνήθως- αναφέρεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή καλό είναι το air condition να τίθεται σε λειτουργία ανά τακτά διαστήματα (και το χειμώνα) προκειμένου να λιπαίνονται οι σωληνώσεις. Αν λοιπόν το air condition δεν αποδίδει όπως πρέπει και απλά ο αέρας που βγάζει στην χαμηλότερη σκάλα είναι απλά δροσερός, τότε χρειάζεται φρέον και έλεγχος των σωληνώσεων για πιθανή διαρροή. Το κόστος ελέγχου του air condition κυμαίνεται περίπου γύρω στα 30 ευρώ.

Τοποθέτηση καλυμμάτων στα καθίσματα

Τα καλύμματα στα καθίσματα είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να προστατευτούν οι εργοστασιακές επενδύσεις του αυτοκινήτου από τον ιδρώτα, τη γύρη και την σκόνη που συσσωρεύονται και κατακάθονται σε αυτά. Καλό είναι να προτιμήσετε βαμβακερά καλύμματα που είναι πιο δροσερά και απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα. Το κόστος ενός σετ καλυμμάτων για όλο το σαλόνι ξεκινά περίπου από τα 40 ευρώ, ενώ με τα μισά χρήματα υπάρχουν και τα «πλατοκαθίσματα» για τα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν το πλεονέκτημα ότι τοποθετούνται και αφαιρούνται εύκολα για να πλυθούν, αλλά καλύπτουν μόνο την μπροστινή επιφάνεια των καθισμάτων.

Έρευνα για αντιηλιακές μεμβράνες

Τώρα είναι μια καλή περίοδος για να ξεκινήσετε να κάνετε έρευνα τιμών για τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών προτού πιάσουν οι πολλές ζέστες. Στην αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι, αποχρώσεις, ποιότητες, τιμές κ.ο.κ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία η τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών επιτρέπεται στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός έχει καθοριστεί στο 70%, ενώ εκεί μπορούν να τοποθετούνται εφόσον υπάρχει σχετικό «Πόρισμα Εξέτασης» από Δ.ΙΕ.

Ενυδάτωση των πλαστικών και τσιμουχών

Με το κρύο οι τσιμούχες που υπάρχουν στις πόρτες χάνουν την ελαστικότητά τους και σκληραίνουν. Έτσι αν δεν ενυδατωθούν με απλή βαζελίνη ή με ειδικό ενυδατικό σπρέι θα ξεραθούν με την ζέστη και θα αρχίσουν να κόβονται και να κάνουν ρωγμές. Καλό είναι δύο φορές το χρόνο να λιπαίνονται, όχι μόνο οι τσιμούχες αλλά και τα πλαστικά χωρίς χρώμα που υπάρχουν στο αμάξωμα (π.χ. οι προστατευτικές λωρίδες στους προφυλακτήρες και στις πόρτες και η σχάρα στην βάση του εμπρός παρμπρίζ).

Πλύσιμο θόλων και κάτω τμήματος αμαξώματος

Με τις βροχές συσσωρεύονται στους θόλους, στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος του αμαξώματος λάσπες και κάθε ειδών ακαθαρσίες, οι οποίες αφαιρούνται μόνο με τη βοήθεια πλυστικού μηχανήματος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο έχει κινηθεί σε χιονισμένους δρόμους όπου έχει γίνει χρήση αλατιού τότε επιβάλλεται το πλύσιμο στο δάπεδό του, αφού το αλάτι προκαλεί οξείδωση.


Γυάλισμα αμαξώματος

Για να διατηρηθεί λαμπερό το χρώμα του αμαξώματος πρέπει κάθε 6 μήνες να γίνεται γυάλισμα, μία φορά πριν το καλοκαίρι και μετά πριν τον χειμώνα. Οι γυαλιστικές κρέμες που υπάρχουν στα είδη αυτοκινήτου προσφέρουν αποτελεσματική προστασία στο χρώμα από τις καυτές και υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου και το ζωντανεύουν αποτρέποντας τη δημιουργία θαμπάδας.
Για να γυαλίσετε το αυτοκίνητο πρέπει πρώτα να έχει πλυθεί σωστά και να έχει στεγνώσει (πάντα σε σκιερό μέρος), ενώ το γυάλισμα πρέπει να γίνει με ειδικό βαμβάκι γυαλίσματος ή με μακό ύφασμα. Αφού γυαλίσετε τις μεταλλικές επιφάνειες θα δείτε μετά ότι το αμάξωμα αποκτά μια πολύ στιλπνή υφή. Για το κόστος της γυαλιστικής κρέμας (υπάρχουν για μεταλλικά και απλά χρώματα αλλά και για ξεθωριασμένα) υπολογίστε γύρω στα 10 ευρώ. Για καλύτερα αποτελέσματα όπου το αυτοκίνητο θα αποκτήσει την αρχική του λάμψη και θα αφαιρεθεί ακόμα και η όψη ιστού αράχνης από το χρώμα μπορείτε να απευθυνθείτε σε σχετικές εταιρείες.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΒΑΖΟΥ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ, (ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΗΧΗΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)

Ένας φόνος που δεν έγινε, προστέθηκε σε μια σκευωρία που είχε αρχίσει πριν λίγα χρόνια.