ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Ενωθείτε και ξεσηκωθείτε για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Καλό Νερό - Τσακώνα

Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016 










Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης έφερε την αναβάθμιση του Μεσσήνιου Αλέξη Χαρίτση, την υποβάθμιση του βουλευτή Μεσσηνίας Γιώργου Κατρούγκαλου, αλλά δεν έφερε τη μετακίνηση του
υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που τηρεί αρνητική στάση στο ζήτημα των αυτοκινητόδρομων της περιοχής.
Με δυο λόγια, στον τομέα των δημόσιων υποδομών δεν αλλάζει τίποτα προς το καλύτερο, αντίθετα αν δεν υπάρξει κινητοποίηση όλων των φορέων θα παγιωθούν σύντομα ιδιαίτερα αρνητικές για την ανάπτυξη της περιοχής αποφάσεις.
Οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών είναι σαφείς και μιλούν για εγκατάλειψη τόσο του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος όσο και του Καλό Νερό - Τσακώνα. Τα δύο κρίσιμα για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας οδικά έργα δεν εντάσσονται στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στο ΕΣΠΑ και η κατασκευή τους μετατίθεται για μετά το 2020. Αυτά που διακινούνται για βελτιώσεις και χρηματοδότησες εκτός ΕΣΠΑ είναι απατηλές υποσχέσεις γιατί δεν υπάρχουν τέτοιοι πόροι και ούτε πρόκειται να εξευρεθούν, ενώ το κράτος με δυσκολία βρίσκει χρήματα  για τη συμμετοχή του στο ΕΣΠΑ και την πραγματοποίηση απαλλοτριώσεων. Είναι λοιπόν προφανές ότι τα οδικά έργα του νομού είτε θα γίνουν μέσω ΕΣΠΑ είτε μέσω του προγράμματος Γιούνκερ -επιλογές που είναι εκτός της στόχευσης του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος έχει άλλον τρόπο προσέγγισης των δημοσίων έργων συνολικά και της περιοχής ειδικότερα.
Η πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους τοπικούς παράγοντες, κυβερνητικούς και μη, οι οποίοι θα πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν με εμφατικό τρόπο την ένταξη των οδικών έργων του νομού. Το μοντέλο που είχε κατά το παρελθόν εφαρμοστεί με την κινητοποίηση όλων των πολιτικών και παραγωγικών φορέων του νομού για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη - Καλαμάτα θα πρέπει να επαναληφθεί και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες αναβολές και βολικές σιωπές. Το ΕΣΠΑ κλείνει και τα οδικά έργα της Μεσσηνίας είναι εκτός των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου και αν αυτό δεν ανατραπεί τώρα η περιοχή θα χάσει μια τεράστια αναπτυξιακή ευκαιρία. Χωρίς δημόσιες επενδύσεις αυτού του μεγέθους δεν υπάρχει καμία πιθανότητα ανάπτυξης στο μέλλον είτε έχει είτε όχι αρμόδιο υπουργό ή υπουργούς η Μεσσηνία στην κυβέρνηση.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΒΑΖΟΥ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΗΣ, (ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΗΧΗΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)

Ένας φόνος που δεν έγινε, προστέθηκε σε μια σκευωρία που είχε αρχίσει πριν λίγα χρόνια.