ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

Η Ιόνια Οδός τελειώνει, η Ολυμπία «κοιμάται»

Παρασκευή, 01 Ιούλιος 2016






Με διαφορετικούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα κατασκευής των οδικών αξόνων στην Δυτική Ελλάδα, καθώς η Ιόνια Οδός θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2017, ενώ τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα θα παραδοθούν στην
καλύτερη περίπτωση μετά το 2020. 
Συγκεκριμένα, η Ιόνια Οδός προχωρά με ρυθμούς ρεκόρ και από την άνοιξη του 2017 τα 196 χιλιομέτρα της διαδρομής Αντίρριο - Ιωάννινα θα διανύονται σε 1 ώρα και 40 λεπτά. Αντιθέτως στο τμήμα Πάτρα - Πύργος έχουν δημοπρατηθεί μόνο δυο από τα οκτώ τμήματα που θα δημοπρατηθούν συνολικά, ενώ  αγνοείται η τύχη του Πύργος - Καλό Νερό και Καλό Νερό - Τσακώνα. 

Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ

Στην Ιόνια Οδό, με ρυθμούς ρεκόρ, μέσα σε 13 μήνες, έγινε το «τρύπημα» και του δεύτερου κλάδου της σήραγγας Κλόκοβας, μήκους 2.950 μέτρων. Πρόκειται για ένα κατασκευαστικό επίτευγμα που, όταν ολοκληρωθεί, ίσως αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ ως προς την ταχύτητα κατασκευής, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κατασκευαστή.
Με την ολοκλήρωση του έργου, συνολικού μήκους 196 χλμ., η απόσταση από το Αντίρριο ως τα Ιωάννινα, που απαιτεί σήμερα πάνω από 3,5 ώρες, θα διανύεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά. Η πρόοδος κατασκευής του έργου, που είχε μείνει «παγωμένο» το διάστημα 2011-2014 (όπως όλες οι παραχωρήσεις), έχει ξεπεράσει σήμερα το 77%.
Μέχρι το τέλος του 2016 αναμένεται να έχουν παραδοθεί 80 συνεχόμενα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας ως την Αμφιλοχία, συμπεριλαμβανομένης της παράκαμψης Αγρινίου, η οποία και έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Μάλιστα, το τμήμα Κουβαράς - Αμφιλοχία αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ως το τέλος του έτους πρόκειται να ολοκληρωθεί ένα ακόμα σημαντικό τμήμα του κάθετου δυτικού άξονα της χώρας από τη Φιλιππιάδα ως την περιοχή Αβγό στα Ιωάννινα. Εξάλλου, απομένουν μόλις εννέα μήνες ως τον Μάρτιο του 2017, οπότε θα πρέπει να γίνει η λειτουργική παράδοση του έργου. Ενας λειτουργικός δηλαδή για τους χρήστες συνεχόμενος αυτοκινητόδρομος.

ΤΑ «ΑΓΚΑΘΙΑ»

Η σήραγγα της Κλόκοβας, όπως και η ένωση με την Εγνατία, υπάρχει αισιοδοξία πως θα δοθούν τον Αύγουστο του 2017. Αγκάθι όμως αποτελούν οι απαλλοτριώσεις, που έχουν ταλανίσει το έργο από την αρχή κιόλας της παραχώρησης. Προκειμένου να επιτευχθούν τα χρονοδιαγράμματα, η κατασκευάστρια εταιρεία (ΤΕΡΝΑ) έχει ήδη προχωρήσει σε μίσθωση 1.746 στρεμμάτων γης από 363 ιδιοκτήτες των οποίων οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούσαν.
Επιπλέον, προσφέρει υποστήριξη σε ανθρώπινους πόρους και μηχανήματα, για την επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών και τη μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Σήμερα, συνολικά εκκρεμεί το 14,5% των απαλλοτριώσεων, ενώ σε επίπεδο αρχαιολογίας και μεταφοράς δικτύων η κατάσταση έχει σχεδόν εξομαλυνθεί πλήρως.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: