ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Τέλη κυκλοφορίας: 30 έως 200 ευρώ η... λυπητερή! Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα

Τελευταία ενημέρωση: 31.10.2015 






Μπορεί η κυβέρνηση τις οριστικές της αποφάσεις να μην τις έχει πάει ακόμα, μπορεί να μπαίνει ο Νοέμβριος, αλλά οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν ξέρουν ακόμα τι τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν για το 2016. Στο υπουργείο Οικονομικών ακόμη εξετάζουν τα σενάρια. Και ο χρόνος
μετρά αντίστροφα...


Όλα δείχνουν πως τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 θα είναι... φουσκωμένα σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας για το 2015. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, οι αυξήσεις θα κυμαίνονται από 30 έως και 200 ευρώ και θα αφορούν φορολογούμενους που έχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών.
Εξετάζεται επίσης η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Όπως ήδη έχει προαναγγείλει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισηγήσεις που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:
1) Επιβολή τελών κυκλοφορίας από 30 έως 50 ευρώ στα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα τα οποία σήμερα απαλλάσσονται από τα τέλη
2) Αυξήσεις τελών κυκλοφορίας από 50 έως 200 ευρώ για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.800 κυβικών εκατοστών και άνω, είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, τα οποία εξακολουθούν να πωλούνται σε σχετικά υψηλές τιμές. Παράλληλα, επιβολή του μισού τέλους (σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα) για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
3) Μειώσεις τελών κυκλοφορίας για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και χαμηλής αξίας, καινούργια ή μεταχειρισμένα, καθώς επίσης και για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού που είναι πολύ παλαιά και πωλούνται πλέον σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Οι οριστικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν την επόμενη εβδομάδα ώστε τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 να αναρτηθούν μέσα στον Νοέμβριο στους λογαριασμούς των φορολογουμένων στο σύστημα ΤΑΧΙSΝΕΤ.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
ΑΠΟ http://www.newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: