ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Η Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος ζητεί ενημέρωση για το Πάτρα - Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα

Αμεση συνάντηση των φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με τον αναπληρωτή υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, για την πορεία δημοπράτησης και κατασκευής των οδικών τμημάτων Πάτρα - Πύργος, Πύργος - Καλό Νερό και Καλό Νερό - Τσακώνα ζητεί με επιστολή του ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας. Την ίδια ώρα ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης και οι δήμαρχοι της Μεσσηνίας παρακολουθούν απαθείς τις εξελίξεις.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Κατσιφάρα έχει ως εξής:
“Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου της Δυτικής Ελλάδας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα που πρέπει να εκτελεστούν στον οδικό άξονα αυτής της χώρας. Ως Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρεθήκαμε στο πλευρό των εκάστοτε υπουργικών ηγεσιών, πιέζοντας προς την κατεύθυνση άμεσα να ξεκινήσουν οι εργασίες ανακατασκευής αυτού του σημαντικότατου αυτοκινητοδρόμου, ώστε να σταματήσουν πλέον να κινδυνεύουν οι ζωές των συνανθρώπων μας κάθε φορά που βγαίνουν στο δρόμο με τα οχήματά τους.
Το σημαντικό αυτό έργο της κατασκευής του τμήματος Πάτρα - Πύργος είναι μήκους περίπου 75 χλμ., θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης, λωρίδες ασφαλείας και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο και είναι συνολικού προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ.
Για αυτό το έργο έχει δοκιμαστεί η αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος, οι αδυναμίες του, αλλά κυρίως η υπομονή και οι αντοχές των πολιτών που αναμένουν χρόνια μια νέα μεγάλη σύγχρονη οδική αρτηρία. Στόχος δικός μας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ήταν και είναι να μην χαθεί τίποτα από το φυσικό και τεχνικό αντικείμενο και αυτό θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μέχρι να το πετύχουμε στο ακέραιο. Εχουμε δώσει συνεχείς μάχες μαζί με όλους τους φορείς της Ηλείας, της Αχαΐας και ολόκληρης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για να γίνει αντιληπτή και στο κράτος η σπουδαιότητα αυτού του έργου.
Ηδη από τα τέλη Ιανουαρίου, οπότε και επρόκειτο να δημοπρατηθεί η κατασκευή του οδικού τμήματος Πάτρα - Πύργος, αναβλήθηκε και προγραμματίστηκε στα τέλη Μαρτίου, με όποιο κόστος μπορεί να επιφέρει στην τοπική κοινωνία αυτή η καθυστέρηση. Πληροφορίες, όμως, των τελευταίων ημερών, αναφέρουν πως και πάλι θα αναβληθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, δίχως να γίνεται γνωστός ούτε ο λόγος της νέας αναβολής αλλά και ούτε πότε τελικά θα γίνει η δημοπράτηση για να ξεκινήσουν επιτέλους οι εργασίες.
Θα επιθυμούσαμε να οριστεί το συντομότερο δυνατό συνάντηση των φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μαζί σας ώστε να πληροφορηθούμε αναλυτικά από εσάς προσωπικά το σχέδιο για το έργο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη και οδική ασφάλεια της περιοχής.
Τέλος, επιθυμούμε να υπάρχει ενημέρωση για την πρόοδο των διαδικασιών για την κατασκευή των εξίσου σημαντικών οδικών τμημάτων Πύργος - Καλό Νερό και Καλό Νερό - Τσακώνα”.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με άτομα του χωριού μας.