ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Δυτική Ελλάδα: Μέχρι το 2018 έτοιμα τα έργα στα τμήματα Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα

Η Ολυμπία Οδός μπορεί να κατασκευάζεται από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξει και συνέχεια.
Ήδη το Υπουργείο Υποδομών έχει προγραμματίσει για τις 27 Ιανουαρίου τη δημοπράτηση του αμέσως επόμενου τμήματος από την Πάτρα (από το Μιντιλόγλι) μέχρι την είσοδο της πόλης του Πύργου.
Το τμήμα αυτό έχει μήκος 75 χιλιόμετρα και κόστος 443εκ.ευρώ.
Αν όλα πάνε καλά, τα έργα θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και θα ολοκληρωθούν 3 χρόνια μετά, στα μέσα του 2018.

Ο δρόμος θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση  ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 130χλμ/ώρα.
Το τμήμα αυτό περνά από σημαντικά μέρη της δυτικής πλευράς της Πελοποννήσου.
Το πρώτο από όλα είναι η Ολυμπία (που άλλωστε έδωσε και το όνομα στον δρόμο). Σημαντικά μέρη είναι το λιμάνι της Κυλλήνης και φυσικά ο Πύργος.
Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος, η απόσταση Πύργος-Αθήνα θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες με ασφάλεια και ταχύτητα.
ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Σε διαδικασία εκπόνησης των μελετών βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών για το τμήμα αυτό που έχει μήκος 28χλμ και κόστος 130εκ.ευρώ.
Η χρηματοδότηση του θα εξασφαλιστεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσα από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές-Περιβάλλον». Το έργο έχει εγκεκριμενους περιβαλλοντικούς όρους και τη βούληση του Υποδομών να προχωρήσει σε υλοποίηση.
Σύμφωνα με όσα είπε στο ypodomes.com πηγή από το ΥΠΟΜΕΔΙ οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν συντελεστεί, αναμένεται όμως να πραγματοποιηθούν εντός του 2015. Προβλήματα με αρχαιολογικά ευρήματα δεν δείχνει να υπάρχει και όπως όλα δείχνουν μέσα στο 2015 το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται εντός του 2018.
Τα χαρακτηριστικά του δρόμου θα είναι η μετατροπή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Η εκκίνηση του έργου είναι στο Καλό Νερό και η κατάληξη του είναι μέσω ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή της Τσακώνας, όπου θα συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα.
ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ
Πρόκειται για ένα εγκλωβισμένο οδικό έργο το οποίο σύμφωνα με όσα μαθαίνει το ypodomes δύσκολα δεν μπορεί να αναβαθμιστεί με τις παρούσες συνθήκες. Η απόφαση του ΣτΕ ισχύει ενώ η τοπική κοινωνία είναι διχασμένη καθώς θα μείνει με ένα δρόμο-καρμανιόλα έχοντας στα βόρεια και στα νότια της περιοχής αυτής κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν «Εκείνοι που προκάλεσαν την απόφαση του ΣτΕ και ξεσήκωσαν τον κόσμο οδηγώντας το έργο σε οριστικό μπλόκο, σήμερα αναζητούν διέξοδο στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε».
Το τμήμα αυτό έχει μήκος 60χλμ, διαθέτει επικίνδυνα χαρακτηριστικά με ανάποδες στροφές και συνεχείς επισφαλείς κόμβους προκαλώντας τροχαία ατυχήματα. Το έργο με το μπλοκάρισμα που έχει σήμερα είναι αδύνατο να προχωρήσει. Το μόνο που μπορεί να ελπίζει για τα επόμενα χρόνια θα είναι κάποια έργα οδικής ασφάλειας που όμως θεωρούνται επιφανειακά και δεν λύνουν τα θέματα επικινδυνότητας του δρόμου.

Πηγή ypodomes.com

ΑΠΟ http://ilialive.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: