Σε μια από τις πλέον σπάνιες εκθέσεις του στην Ελλάδα, ο Παύλος (Διονυσόπουλος) παρουσιάζει στη Μύκονο από 19 Ιουλίου τη νέα του έκθεση με θέμα το …Tire-Bouchon.
Δεν
είναι μόνο ότι ο Παύλος (Διονυσόπουλος) είναι ένας καλλιτέχνης με
διεθνή απήχηση ο οποίος παρουσιάζει τις περισσότερες εκθέσεις του στο
εξωτερικό και ελάχιστες μόνο, ώς σήμερα, στην Ελλάδα. Είναι και το ότι
επιλέγει τη Μύκονο και παρουσιάζει μια νέα του δουλειά.
Στην
έκθεση που εγκαινιάζεται στις 19 Ιουλίου με τίτλο Le Tire Bouchon dans
tous ses états στην Kapopoulos Fine Arts, καταθέτει την άποψη του και
αγκαλιάζει με τη χαρακτηριστική δική του τεχνική ένα νέο θέμα το
Tire-Bouchon. Ο διεθνής καλλιτέχνης δίνει την πνοή της
έμπνευσης του σ ένα σύγχρονο, προσιτό αντικείμενο, το οποίο η φαντασία
του μετατρέπει σε αληθινό έργο τέχνης.
Εργα της νέας δουλειάς του καλλιτέχνη
Σε τι μπορεί να μετασχηματιστεί ένα Tire – Bouchon;
Χειραγωγός
του ατελιέ, ο Παύλος συνθέτει τα σκόρπια χαρτιά του, κόβει, ξανακόβει,
τεμαχίζει, επανατοποθετεί, συνδυάζει τις πολύχρωμες κορδέλες του,
προκειμένου να καταλήξει στις μοναδικές συνθέσεις του, που αυτή τη φορά
έχουν σημείο αναφοράς το Tire- Bouchon.
Ενα μικρό αντικείμενο
που μας συνοδεύει σε στιγμές γλεντιού και χαράς κατά κύριο λόγο,
μετασχηματίζεται στα χέρια του Παύλου, γεννιέται σε ανέλπιστα μέρη,
άλλοτε ως ανθρώπινο μέλος, ή ως κομμάτι ενός κατοικίδιου, ή ζώου του
αγρού.
Οι
νεκρές φύσεις και τα τοπία του Παύλου βρίθουν από σωματίδια σε σωρούς.
Πολυτάραχα κολλάζ, σοδιά από κονφετί που τα πετούν αφειδώς ανώνυμα
χέρια, εμφανίζονται σαν χάπενινγκ πάνω σε τοίχους μεγάλης γενναιοδωρίας
που μένουν για πάντα σημαδεμένοι. Λυτρωτής και διασκεδαστής, ο Παύλος
μας περιγελά. Στα έργα του η ζωή αποκτά πτυχώσεις.
Παύλος: ελεύθερος, ακούραστος, ασυμβίβαστος
Με τη γοητεία να είναι το ζητούμενο του, ο Παύλος δρα έξω από σχολές και ρεύματα, αρνείται
τις λογικές και τις ταμπέλες, καταλύει τα σύνορα και τις
συλλογικότητες, είναι απόλυτος κυρίαρχος του εργαστηρίου του, αλλά και
της δημιουργικής φαντασίας του. Ελεύθερος σαν τροχός, γυρνάει
ακούραστος, προχωράει μέσα στον κόσμο και χαράζει τον δρόμο του χωρίς
συμβιβασμούς στο όνομα του πάθους του.
Το ψαλίδι, οι αφίσες, η αναγνώριση
Το ψαλίδι, οι αφίσες, η αναγνώριση
Ο
Παύλος Διονυσόπουλος γεννήθηκε το 1930 στα Φιλιατρά. Στα 17 του
εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και δύο χρόνια αργότερα μπήκε στη Σχολή Καλών
Τεχνών. Οταν τελείωσε χάρη σε μια υποτροφία, πήγε για πρώτη
φορά στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε λίγο αργότερα, αφού στο μεταξύ
εργάστηκε για το θέατρο και τη διαφήμιση.
Στο Παρίσι, ήρθε σε
επαφή με μια ομάδα καλλιτεχνών -τους νεορρεαλιστές- και συνδέθηκε φιλικά
μαζί τους. Άρχισε να χρησιμοποιεί το ψαλίδι και κόβει περιοδικά σε
λωρίδες, ώσπου μια μέρα, στο μετρό του Παρισιού, ανακάλυψε τις αφίσες.
Ακολούθησαν πολλές εκθέσεις και καλές κριτικές που τοποθετούσαν τον
Παύλο ανάμεσα σε σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής.
Το
1980 ο Παύλος συμμετείχε στην Μπιενάλε της Βενετίας, ενώ το 1992 η πόλη
του Παρισιού οργάνωσε μια μικρή αναδρομική έκθεση του Παύλου στο
παρεκκλήσι της Σορβόννης με τίτλο «30 χρόνια χαρτιού». Το 1988 το έργο
του «Νεκρή Φύση» κοσμούσε το εξώφυλλο ενός σημαντικού καλλιτεχνικού
περιοδικού, ενώ δε σταμάτησε έκτοτε τη δημιουργική του πορεία
ως σήμερα, που κατέχει μια σπουδαία θέση ανάμεσα στους καλλιτέχνες της
γενιάς του, και αυτό γιατί κατάφερε να φτιάξει ένα συνολικό έργο γεμάτο
αυθορμητισμό, μαστοριά και χιούμορ.
Ζει και εργάζεται στη Γαλλία, ωστόσο επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα.
Η έκθεση του Παύλου στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts θα διαρκέσει έως τις 3 Αυγούστου 2014.
thetoc.gr
http://filiatranet.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου