ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

300 εκ. εγγύηση για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Καλαμάτα

Εγγυήσεις ύψους 300 εκ. ευρώ ζητούν από το Δημόσιο οι τράπεζες, προκειμένου να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Καλαμάτα. Οι σχετικές πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν στην πρόσφατη γενική συνέλευση του ομίλου "Ελλάκτωρ". Οι τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο, ζητούν τις μεγαλύτερες δυνατές διασφαλίσεις, σε περίπτωση περιορισμού της κυκλοφορίας και ως εκ τούτου μείωσης των εσόδων από διόδια. Η επικαιροποίηση της σύμβασης παραχώρησης πάντως δεν έχει κατατεθεί ακόμη στη Βουλή, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, Δημοσίου και αναδόχων συνεχίζονται.
Σε ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή” αναφέρεται:
“Αν και οι προοπτικές των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων καταγράφουν βελτίωση κατά το τρέχον έτος, ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης των έργων των μεγάλων οδικών αξόνων, εντούτοις τα προβλήματα που ταλάνισαν τα συγκεκριμένα έργα και τα κράτησαν στον «πάγο» για δύο και πλέον χρόνια, δεν φαίνεται ότι έχουν ακόμα ξεπεραστεί πλήρως. Οπως ανέφεραν στελέχη του ομίλου "Ελλάκτωρ", στο πλαίσιο της πρόσφατης ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου, το έργο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, το οποίο ήταν και εκείνο που αντιμετώπιζε τα λιγότερα ζητήματα και έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90%, έχει γίνει στόχος των χρηματοδοτριών τραπεζών. Οι τελευταίες φέρονται, σύμφωνα με στελέχη της "Ελλάκτωρ", να ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του έργου.
Αιτία του όψιμου αυτού αιτήματος των τραπεζών είναι οι μεγαλύτερες εξασφαλίσεις που ζητούν, σε περίπτωση περιορισμού της κυκλοφορίας και ως εκ τούτου μείωσης των εσόδων από τα διόδια. Οπως προκύπτει, οι τράπεζες δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του υπ. Υποδομών σχετικά με τη μελλοντική πορεία της κυκλοφοριακής κίνησης στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και γι’ αυτό ζητούν τις πρόσθετες εγγυήσεις. Οι εν λόγω εγγυήσεις του Δημοσίου δίνονται σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια είναι χαμηλότερα από εκείνα που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Το ζήτημα είναι ότι η επικαιροποίηση της σύμβασης παραχώρησης για το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ακόμα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, Δημοσίου και αναδόχων συνεχίζονται.
Πάντως, λόγω του ότι το έργο βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωσή του, ο όμιλος "Ελλάκτωρ" επιχειρεί την αποπεράτωσή του χωρίς να απαιτηθούν πρόσθετες εγγυήσεις. Σημειωτέον ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου σε ό,τι αφορά τα έργα των οδικών αξόνων διαμορφώνεται σήμερα σε 500 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2015. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος -σε συνδυασμό και με τα έργα του εξωτερικού- που το 2014 αναμένεται να καταγραφεί βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, καθώς τα έσοδα από τον κλάδο των κατασκευών αναμένονται να αυξηθούν κατά 200 εκατ. σε 1,1 δισ. Από αυτά, τα 650 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τα έργα στην Ελλάδα, ενώ επιπλέον 450 εκατ. θα προκύψουν από τα έργα του εξωτερικού.

Αντίστοιχα, τα κέρδη εκτιμάται ότι θα κινηθούν πλησίον των 30 εκατ. Σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του ομίλου ανέρχεται σε 4 δισ. ευρώ, ενώ αν προστεθούν και οι συμβάσεις που αναμένεται να υπογραφούν το προσεχές διάστημα, το συνολικό ύψος του ανεκτέλεστου θα ξεπεράσει τα 4,7 δισ.”.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/40640-aftokinitodromos-korinthos-kalamata

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έρχεται μείωση των προμηθειών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

11/04/2024 16:04  Πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών IRIS, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ηλικίας...