ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Επίσπευση μελετών επέκτασης αεροσταθμού

Επίσπευση των μελετών επέκτασης για το κτήριο του αεροσταθμού στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, "ώστε να ξεκινήσουν τα έργα στις αρχές του 2014", υποσχέθηκε μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Ο υπουργός προέβη στην πιο πάνω δέσμευση απαντώντας στον βουλευτή Μεσσηνίας Θανάση Πετράκο, ο οποίος -στο πλαίσιο της συζήτησης με θέμα "Εθνική αρχή συντονισμού πτήσεων και άλλες διατάξεις", του έθεσε τα εκκρεμή ζητήματα της αναβάθμισης του αερολιμένα της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Ωστόσο οι όποιες δεσμεύσεις του υπουργού… σταμάτησαν στο πιο πάνω έργο, καθώς για τα
υπόλοιπα ο Μ. Χρυσοχοΐδης παραδέχθηκε ότι είναι ανέτοιμος να απαντήσει, υποστηρίζοντας ότι ευθύνη για την καθυστέρηση έχει και το ΓΕΕΘΑ. Ο υπουργός, υπονοώντας ότι ανάλογα προβλήματα υφίστανται και σε αεροδρόμια με μεγαλύτερη κίνηση από αυτό της Καλαμάτας -της Σαντορίνης και της Κω, όπως ενδεικτικά ανέφερε-, δέχθηκε ότι συνεχίζουν να παραμένουν σε εκκρεμότητα σημαντικές παράμετροι ως προς την αναβάθμιση του αερολιμένα της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Ο Θ. Πετράκος, από την πλευρά του, είχε επισημάνει νωρίτερα στον υπουργό να ενημερώσει σχετικά με τα πιο κάτω ερωτήματα: "Πρώτον, είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί ή έχει πλήρη μελέτη, όπως σας είπα, η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού για να αναβαθμιστεί ο χώρος των αφίξεων και των αναχωρήσεων και χρειάζεται απλώς να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ο προϋπολογισμός του έργου, με βάση την οριστική μελέτη που υπάρχει από την πλευρά της ΥΠΑ, είναι ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ. Μπορείτε να μας δώσετε μια απάντηση; Δεύτερον, θα υπάρξει αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων του διαδρόμου προσγείωσης και του τροχιοδρόμου; Τρίτον, τι γίνεται με τα 40 στρέμματα για την επέκταση του χώρου προσωρινής στάθμευσης των αεροσκαφών; Τι γίνεται σε σχέση με το υπουργείο Αμυνας και με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, για να παραχωρηθεί η έκταση των 100 στρεμμάτων στην ΥΠΑ, για να χρησιμοποιηθεί ως μόνιμος χώρος στάθμευσης και των πυροσβεστικών αεροσκαφών που είναι πάρα πολύ αναγκαία;
Γνωρίζετε σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες, που σε επίσκεψή μου στην ΥΠΑ έμαθα ότι εκτελούνται  για νέο πύργο ελέγχου του αεροδρομίου, καθώς και την ενίσχυση του διαδρόμου- τροχιοδρόμου;".

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/31800-epispefsi-meletwn-epektasis-aerostathmoy

Δεν υπάρχουν σχόλια: