ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Πως η Μεσσηνία έγινε η νέα Μύκονος

Για χρόνια αποτελούσε το δημοφιλέστερο και πιο διαφημισμένο ελληνικό προορισμό. Φέτος όμως η Μύκονος «αναγκάζεται» να παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα πρωταθλήτρια των τουριστικών αφίξεων, την Καλαμάτα. Η πρωτεύουσα της Μεσσηνίας κατάφερε να σημειώσει, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, θεαματική αύξηση 44,4% στις αφίξεις, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το κοσμοπολίτικο νησί των ανέμων (26%).
Η Καλαμάτα μάλιστα άφησε πίσω της και άλλους αναγνωρίσιμους προορισμούς, όπως τα Χανιά, τη Σαντορίνη, την Κεφαλονιά, την Ζάκυνθο, την Κω και τη Ρόδο, με την επισκεψιμότητά της
να συνεχίζεται μέχρι και τα μέσα του Νοεμβρίου.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της τουριστικής αγοράς, καταλυτική για την απογείωση της Καλαμάτας, αλλά και ακολούθως ολόκληρου του νομού, και στο κομμάτι των εσόδων από τον τουρισμό και στο real estate, ήταν η αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής, με αφετηρία τη λειτουργία της υπερπολυτελούς σύνθετης ξενοδοχειακής μονάδας «Costa Navarino». Ακόμη και κύκλοι του υπουργείου Τουρισμού επιβεβαιώνουν ότι οι στοχευμένες επενδύσεις που έγιναν στο νομό, με αφορμή την κατασκευή του θέρετρου, αποτέλεσαν το βασικό λόγο που η Καλαμάτα βούλιαξε το καλοκαίρι από τουρίστες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, πέρα από το ξεπερασμένο πλέον μοντέλο «ήλιος- θάλασσα». Στελέχη του χώρου υπενθυμίζουν βέβαια πως η κατασκευή του «Costa Navarino» πέρασε δια πυρός και σιδήρου, αφού απαιτήθηκαν πάνω από 3.000 υπογραφές αρμόδιων υπουργών και απλών υπηρεσιακών παραγόντων για να λάβει σάρκα και οστά η πρώτη φάση της επένδυσης.

Όλοι αναγνωρίζουν επίσης ότι ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, που θα φτάσει έως την Πάτρα, και η φετινή ενίσχυση του αεροδρομίου της Καλαμάτας με πέντε τακτικές αεροπορικές συνδέσεις και οκτώ γραμμές τσάρτερ προς της κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές (μεταξύ των οποίων η Μόσχα, η Στοκχόλμη, το Μόναχο, το Μιλάνο και το Λονδίνο από τις low cost εταιρίες Ryanair και Easy Jet) ήταν το «κλειδί» της τουριστικής έκρηξης της Μεσσηνίας.

Το μήνυμα που μεταφέρουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού πλέον είναι ότι χωρίς τις απαραίτητες επενδύσεις, δεν θα είναι εφικτή η προσφορά υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε τουρίστες με απαιτήσεις, που κατά βάση αφήνουν τα περισσότερα χρήματα. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι τυχαία η επιλογή της Μεσσηνίας για την κατασκευή δύο καταδυτικών πάρκων: στο θαλάσσιο χώρο εντός του κηρυγμένου ενάλιου αρχαιολογικού χώρου στον Κόλπο του Ναυαρίνο, όπου από το 1978  είναι βυθισμένο το δεξαμενόπλοιο Irene Serenade, ένα από τα μεγαλύτερα επισκέψιμα ναυάγια του κόσμου, και στον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο της Μεθώνης, πλησίον της νήσου Σαπιέντζα στην άκρα Σπίθα. Τα δύο πάρκα έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, προσφέροντας στην περιοχή ουσιώδες συγκριτικό πλεονέκτημα στη διεθνή τουριστική αγορά, καθώς γύρω από τα πάρκα θα αναπτυχθούν καταδυτικά κέντρα και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων εξυπηρέτησης των επισκεπτών.

Το συγκεκριμένο μήνυμα φαίνεται να έχει περάσει και στην ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, που μέσα στο καλοκαίρι έφερε έστω και καθυστερημένα προς ψήφιση το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό για την προώθηση των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων. Αποτελεί εξάλλου κοινό τόπο πως  μπορεί οι ενέργειες προβολής και μάρκετινγκ που προωθούνται για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος τα επόμενα χρόνια να είναι έως ένα βαθμό απαραίτητες, χωρίς όμως σοβαρές επενδύσεις, το προϊόν της Ελλάδας θα υπολείπεται κατά πολύ έναντι των ανταγωνιστών.


Της Βίκυς Κουρλιμπίνη από το capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: