ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

Έκτακτα μέτρα για την έξοδο του Πάσχα Ασθενοφόρα στις «καρμανιόλες» των εθνικών οδών

Έκτακτο ειδικό πρόγραμμα κάλυψης του εθνικού οδικού δικτύου με μονάδες του ΕΚΑΒ θα «συνοδεύει» εφέτος για πρώτη φορά τους εκδρομείς του Πάσχα στις διαδρομές τους ανά την Ελλάδα, στο πλαίσιο μιας συντονισμένης προσπάθειας διαφόρων φορέων υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας (ΕΚΑΒ, ΕΚΕΠΥ, Τροχαία) για τη μεγιστοποίηση της οδικής ασφάλειας και της ετοιμότητας του ΕΣΥ.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που εκπονήθηκε, από την Μεγάλη Πέμπτη οπότε ξεκινά το μεγάλο κύμα φυγής από την Αθήνα και τα

αστικά κέντρα της χώρας προς την περιφέρεια μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, όπως και την Κυριακή του Θωμά, κινητές μονάδες Επείγουσας Προνοσοκομειακής Ιατρικής καθώς και ασθενοφόρα, θα καλύπτουν συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου.
Περισσότερα από 60 οχήματα του ΕΚΑΒ θα βρίσκονται σε ισάριθμα σημεία του οδικού δικτύου κομβικά είτε από πλευράς επικινδυνότητας είτε από πλευράς εγγύτητας με μονάδες υγείας του ΕΣΥ. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα θα τίθεται σε εφαρμογή τις εορταστικές περιόδους, τους θερινούς μήνες και όποια χρονική περίοδο κρίνει αναγκαία για την εφαρμογή του το υπουργείο Υγείας.

Με δεδομένο ότι ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων βαίνει μειούμενος τα τελευταία δύο χρόνια –από 16.841 τροχαία που καταγράφηκαν το 2011 ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 1.606 το περυσινό έτος, ενώ «θετικός» είναι ο απολογισμός το πρώτο δίμηνο του 2013 όπου σημειώθηκαν 2.044 τροχαία σε όλη τη χώρα- οι αρμόδιοι εκτιμούν ότι το έκτακτο επιχειρησιακό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια θα συμβάλλει στον δραστικό περιορισμό των «βαριών» απωλειών που συνεπάγονται τα τροχαία σε νεκρούς και τραυματίες.


Η κατανομή των ασθενοφόρων στο οδικό δίκτυο
Συγκεκριμένα, κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ Αθηνών θα βρίσκονται στα Μέγαρα και το Σχηματάρι, ενώ 11 ασθενοφόρα θα βρίσκονται με… αναμμένη μηχανή για να καλύψουν τυχόν ανάγκες στα εξής σημεία: Κόμβος Βάρκιζας (Αγία Μαρίνα), Κόμβος Μεγάρων, Κόμβος Ραφήνας, Διόδια Αγίων Θεοδώρων, Διόδια Αφιδνών, Διόδια Ελευσίνας, Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών έως Δερβένι, Εθνική Οδό Κορίνθου – Τριπόλεως, Σχηματάρι έως Κάστρο, Λαύριο, Νέα Μάκρη, Ωρωπός , Κόρινθος, Χαϊδάρι, Σαλαμίνα.

Άλλα 10 ασθενοφόρα θα υπάρχουν σε κάθε βάρδια σε σημεία – κλειδιά του νομού Φθιώτιδας (μεταξύ άλλων στην περιοχή Θερμοπυλών-Μώλου, στον Άγιο Κωνσταντίνο, στα Διόδια Πελασγίας, στην Αταλάντη, στο 16ο χλμ. Λαμίας-Δομοκού, στο Κέντρο Υγείας Μακρακώμης, στο Κέντρο Υγείας Δομοκού και στο Κέντρο Υγείας Αμφίκλειας.

Το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης μαζί με τους τομείς που ανήκουν σ' αυτό, θα καλύψουν το εθνικό οδικό δίκτυο με ασθενοφόρα στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Καβάλας (θέση Προφήτης), στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης –Χαλκιδικής (θέση Ν. Καλλικράτεια), στην Εγνατία οδό Α2- 1615 α/κόμβος Αλεξάνδρειας και στην Εγνατία οδό Α2- 1413 α/κόμβος Βέροιας, στην επαρχιακή οδό Βέροιας- Έδεσσας (κόμβος Σ.Σ. Νάουσας ) και στο εθνικό δίκτυο Έδεσσας –Θες/κης.

Το Παράρτημα Λάρισας μαζί με τους τομείς που ανήκουν σ' αυτό (Βόλου, Τρικάλων και Καρδίτσας) θα καλύψουν το εθνικό οδικό δίκτυο με ασθενοφόρα τα οποία θα βρίσκονται σε τέσσερα σημεία (Μακρυχώρι Λάρισας, Αλμυρός Βόλου, Δέλτα Λάρισας, Δέλτα Καρδίτσας).

Το παράρτημα ΕΚΑΒ Τρίπολης και οι τομείς Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας θα καλύψουν το Εθνικό Δίκτυο Νεμέας –Τρίπολης- Καλαμάτας- Σπάρτης με οχήματα στον κόμβο Σπάρτης, στο Ασπρόχωμα Μεσσηνίας, στη γέφυρα Ευρώτα, στον κόμβο Στέρνα και στα Φιλιατρά Τριφυλλίας.

Στην Κρήτη την κάλυψη του οδικού δικτύου θα έχει το παράρτημα ΕΚΑΒ Ηρακλείου και τα οχήματα θα είναι σταθμευμένα σ τις περιοχές Παντανάσσα και κόμβο Χερσονήσου, Αμαριότικος Κόμβος, Καλύβες Γαλατά, Κόμβος Νεάπολης.

Δέκα οχήματα του ΕΚΑΒ θα καλύψουν το οδικό δίκτυο στην Ήπειρο. Ειδικότερα, θα βρίσκονται στην εθνικό οδό Ιωαννίνων - Αθηνών (κόμβος Εγνατίας ), Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας (Εγνατία), Ιωαννίνων - Κακαβιάς (Καλπάκι), Άρτας - Αγρινίου (Κέντρο ΕΚΑΒ), Άρτας - Ιωαννίνων (Κόμβος στρατοπέδου Παπακώστα), Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας (Κανάλι, Κέντρο ΕΚΑΒ), Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων (Εγνατία), Ηγουμενίτσας – Πρέβεζας (Κέντρο ΕΚΑΒ), Λευκάδας - Βόνιτσας (Κέντρο ΕΚΑΒ), Ιωαννίνων - Πρέβεζας (Φιλλιπιάδα-Σύραγγα Κλεισούρας).

Το Παράρτημα Αλεξανδρούπολης και οι τομείς του θα καλύψουν το οδικό δίκτυο από Μέστη Αλεξανδρούπολης μέχρι Τελωνείο Κήπων με Κινητή Μονάδα. Επίσης, από Φέρρες έως Σουφλί καθώς και την πόλη της Αλεξανδρούπολης και από Μάνδρα Σουφλίου έως το Θούριο Διδυμότειχου (και την πόλη του Διδ/χου με ασθενοφόρο) κι έως τα χωριά του Τριγώνου, από Μέστη Αλεξανδρούπολης μέχρι τα όρια του Νομού Ξάνθης καθώς και την πόλη της Κομοτηνής, το οδικό Δίκτυο ορίων Νομού Ξάνθης . Επίσης, θα υπάρχει Ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Σουφλίου,στο Κέντρο Υγείας Εχίνου, Αβδήρων και Σταυρούπολης και κάποιες βάρδιες στον Υγειονομικό σταθμό Φερρών καθώς και Κέντρο Υγείας Δικαίων.
Ο «σωτήριος» Δεκάλογος του ΕΚΑΒ για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων
1. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλασιάζεται ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
2. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).

3. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς – οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.

4. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.

5. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.

6. Να μην γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.

7. ΠΡΟΣΟΧΗ: ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.

8. Πριν το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά την διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2 – 3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.

9. Να γίνεται πάντα χρήση ΚΡΑΝΟΥΣ και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).

10.Να μην χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).


ΑΠΟ http://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: