ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Παραδείσια-Τσακώνα: αρχές Οκτωβρίου στην κυκλοφορία ο δρόμος

Στο τέλος ενός μεγάλου σήριαλ πρόκειται να φτάσουμε το επόμενο 40ήμερο στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα Στο τέλος ενός μεγάλου σήριαλ πρόκειται να φτάσουμε το επόμενο 40ήμερο στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα. Φυσικά μιλάμε για το «καταραμένο» τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα που όσοι ασχολούνται μαζί του χαριτολογώντας το αποκαλούν Παραδείσια-Κόλαση.
Το έργο ανακατασκευής του τμήματος που ξεκίνησε το 2008 με σκοπό να ολοκληρωθεί το 2010 έφτασε σε σημείο ωριμότητας και πλέον αυτό που αναμένεται είναι η παράδοση του σε δύο τμήματα.

Όπως μας ανέφερε ο υπεύθυνος από το Υπουργείο Υποδομών για το έργο κος Καρνέσης η παράδοση του θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου ή το πρώτο δεκαήμερο του Οκτώβρη. Ο υπολογισμός όπως μας ανέφερε είναι πλέον οριστικός και θα περιλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου.
Το έργο έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του εκτός από ένα μικρό τμήμα. Όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν από το σύνολο του τμήματος Παραδείσια-Τσακώνα υπάρχει το έργο της κατασκευής της μεταλλικής γέφυρας μήκους 390 μέτρων. Εκεί λόγω της σύνθετης κατασκευής που απαιτείται το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2013.
Έτσι το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να αποδώσει όλο το τμήμα στην κυκλοφορία και να μην υπάρχει περαιτέρω αναμονή για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν το δρόμο σε συνεννόηση με τον ανάδοχο δημιούργησε μία μικρή παράκαμψη 1.000 μέτρων στο σημείο της γέφυρας. Το έξτρα κόστος για αυτή την παράκαμψη θα στοιχίσει 1,5 εκ. ευρώ.
Όπως σημείωσε ο κος Καρνέσης, στις αρχές Οκτωβρίου ο δρόμος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία πλήρως εκτός από την γέφυρα των 390 μέτρων που παραμένει υπό κατασκευή. Με τη λειτουργία του τμήματος θα σταματήσει η χρήση του δρόμου με τις στροφές της Τσακώνας και η χρονοαπόσταση από την Τρίπολη μαζί με την λειτουργία και του νέου τμήματος από την Τσακώνα μέχρι την είσοδο της πόλης της Καλαμάτας (περιοχή Θουρίας) θα είναι μόλις 30 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: