ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Αρχές του Σεπτέμβρη όλος ο αυτοκινητόδρομος

Παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία, από το νέο κόμβο της Αλλαγής έως τον κόμβο της Θουρίας, μήκους 22 χιλιομέτρων. Τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου πρόκειται να παραδοθεί το Παραδείσια - Τσακώνα και έως το Δεκαπενταύγουστο ο δρόμος που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με το δρόμο Ασπροχώματος - Μεσσήνης. Αυτά ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης που με τον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη παρέστησαν στην παράδοση του δρόμου. Νωρίτερα, ερχόμενοι προς Μεσσηνία επιθεώρησαν κι ενημερώθηκαν για τις εργασίες στο Παραδείσια - Τσακώνα, ενώ μετά την τελετή της παράδοσης στο ΣΕΑ Αρφαρών, βρέθηκαν στην
Καλαμάτα κι επισκέφθηκαν το εργοτάξιο της γέφυρας του Νέδοντα κι ενημερώθηκαν για την πορεία των εργασιών του περιφερειακού της πόλης.
Στην ομιλία του ο κ. Χατζηδάκης, αρχικά, επεσήμανε ότι ο δρόμος που παραδίδεται έχει συναισθηματική αξία για τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και σημείωσε πως με την παρουσία τους πέρα από την παράδοση θέλουν να αποδείξουν, να στείλουν μήνυμα ότι «δεν υπάρχει μόνο η Ελλάδα των προβλημάτων και της κρίσης, αλλά υπάρχει η Ελλάδα που παλεύει και τα καταφέρνει, η Ελλάδα των έργων». Ανέφερε ότι με τη στήριξη των παραχωρησιούχων, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, των τραπεζών και με τις δημόσιες υπηρεσίες φθάνουμε στην ολοκλήρωση του έργου. Παρατήρησε πως είναι ένα θετικό μήνυμα για τους υπόλοιπους 4 αυτοκινητόδρομους που περιλαμβάνονται στις συμβάσεις παραχώρησης, για τις οποίες υπάρχει μια εμπλοκή. «Στόχος μας είναι να κρατήσουμε τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα ζωντανά», επεσήμανε και πρόσθεσε ότι «οι διαπραγματεύσεις θα είναι εξαιρετικά δύσκολες. Η αποτυχία δεν μπορεί να είναι επιλογή. Θα δημιουργηθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, θα υπάρξει θετική αντανάκλαση στις τοπικές κοινωνίες. Δίνουμε μάχη με το χρόνο. Αρχική κατάληξη μέχρι 30 Σεπτεμβρίου και μέχρι το τέλος του χρόνου οι συμφωνίες να τεθούν υπό τον έλεγχο της Βουλής. Θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να σταθεί όρθια η Ελλάδα, όλοι οι Ελληνες μαζί. Είμαι σίγουρος ότι στο τέλος θα τα καταφέρουμε».
Νωρίτερα σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, απαντώντας για  την Ολυμπία Οδό, για το ενδεχόμενο "κουρέματός" της και το έργο να σταματήσει στον Πύργο, απέφυγε να πάρει θέση και είπε «θα τα πούμε στην ώρα τους». Πάντως, χαρακτήρισε το ζήτημα των άλλων συμβάσεων παραχώρησης "καυτή πατάτα".
Ο κ. Καλογιάννης είπε ότι σε 1,5 μήνα θα είναι έτοιμο το Παραδείσια - Τσακώνα με παράκαμψη, σημείωσε πως «τώρα το βάρος θα πέσει στο Λεύκτρο - Σπάρτη» και μίλησε για τεράστια προσπάθεια ώστε να επανεκκινήσουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Στην τελετή παράδοσης παρέστησαν ο βουλευτής Δημήτρης Σαμπαζιώτης, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακοί σύμβουλοι, οι δήμαρχοι Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας (έφθασε καθυστερημένος, γιατί περίμενε τους υπουργούς στο Δημαρχείο), Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος, Οιχαλίας Φίλιππος Μπάμης, Τριφυλίας Κώστας Κόλλιας, ο διευθύνων σύμβουλος της "Ελλάκτωρ" Λεωνίδας Μπόμπολας, ο πρόεδρος του "Μορέα" Δημήτρης Κούτρας, ο υπεύθυνος του "Μορέα" για όλο το έργο Αλέξανδρος Γεωργόπουλος, ο διευθυντής της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Γιάννης Καρνέσης, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας και του "Μορέα".
ΝΙΚΑΣ ΚΑΙ ΤΑΤΟΥΛΗΣ
Με την ολοκλήρωση της επίσκεψης στη γέφυρα του Νέδοντα δηλώσεις έκαναν ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης.
«Η Καλαμάτα αλλάζει σελίδα», τόνισε ο κ. Νίκας και ανέφερε ότι ο δήμος πρέπει να τρέξει την ολοκλήρωση των υποδομών, ώστε να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες της πόλης που θα αυξηθούν. Παρατήρησε ότι είναι μέρα χαράς για τη Μεσσηνία, την Καλαμάτα και την Πελοπόννησο, «τονώνει και ψυχικά το λαό μας. Μας βοηθάει να είμαστε αισιόδοξοι».
Ο κ. Τατούλης είπε ότι είναι ένα σημαντικό έργο, τάχθηκε κατά της πληρωμής διοδίων αφού δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο και υποστήριξε πως είναι αδιαπραγμάτευτο θέμα η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, δηλώνοντας ότι "είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε ό,τι έχει νομοθετήσει η ελληνική Βουλή".

Ρεπορτάζ : Γιάννης Σινάπης

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: