ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Προστασία ελαστικών

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην οδική μας ασφάλεια είναι η ποιότητα και η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας. Όπως προσέχουμε τον κινητήρα, έτσι επιβάλλεται να ελέγχουμε και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ελαστικά. Ουσιαστική "προστασία" σημαίνει πολλά περισσότερα από το να αποφεύγουμε πεζοδρόμια, λακκούβες και την έκθεση στον ήλιο. Ας δούμε τα απλά πράγματα που πρέπει να κάνουμε, ώστε να τα διατηρούμε σε καλή κατάσταση.


Γυαλιστικά βινιλίου
Στην αγορά θα συναντήσετε αρκετά διαφορετικά γυαλιστικά, που στοχεύουν κυρίως στον καλλωπισμό του προφίλ του ελαστικού. Τα καλύτερα από αυτά είναι όσα περιέχουν βινίλιο, αφού, εκτός από το ότι γυαλίζουν το ελαστικό, ενισχύουν -σε πολύ μικρό βαθμό βέβαια- και τη σύνθεση του ελαστικού.

H γλυκερίνη
Αν προτιμάτε πιο απλές και παραδοσιακές λύσεις, εμπιστευτείτε άφοβα τη γλυκερίνη, ακόμα και μικρή ποσότητα βαζελίνης. Ειδικά η γλυκερίνη έχει την ιδιότητα να καθαρίζει και να ενυδατώνει αποτελεσματικά τις επιφάνειες. Θα τη βρείτε σε αρκετά υγρά σαπούνια περιποίησης χεριών, αλλά καλύτερα να την προμηθευτείτε σκέτη από φαρμακείο.

Nα μην ξεχνάτε
Όπως είναι λογικό, απαραίτητο για να είναι σε καλή κατάσταση το ελαστικό, είναι να ελέγχουμε και την πίεση. Ακολουθείστε με ακρίβεια τις οδηγίες του κατασκευαστή (υπάρχουν συνήθως σε ένα ταμπελάκι στην πόρτα), έχοντας κατά νου, πως τους θερινούς μήνες η αυξημένη θερμοκρασία μας παραπλανά, δείχνοντας 2-3 bar πίεσης επιπλέον. Παράλληλα, όταν το χειμώνα "φοράμε" τις κλασικές χιονοαλυσίδες, δεν πρέπει να υπερβαίνουμε τα 50 χλμ./ώρα, γιατί προκαλείται μεγάλη φθορά στα ελαστικά.
• Αν οδηγείτε το αυτοκίνητο με λιγότερο αέρα στα ελαστικά από το προβλεπόμενο, πρέπει να γνωρίζετε, ότι αυτά φθείρονται σε σημαντικό βαθμό, ενώ παράλληλα αυξάνεται σημαντικά και η κατανάλωση του κινητήρα.
• Προσοχή ιδιαίτερη χρειάζεται στη διάρκεια του πλυσίματος σε βενζινάδικο. Το νερό με πίεση που χρησιμοποιούν όλοι, μπορεί να κόψει τις βαλβίδες και να έχει ως αποτέλεσμα ένα απότομο και επικίνδυνο κλατάρισμα.                                                                             ΑΠΟ http://www.autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: