ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Ο ΣΕΔΗΚ επιβεβαιώνει ρεπορτάζ της "Ε": "Κούρεμα" στις επιδοτήσεις ελαιολάδου μέχρι και 60%

Επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ και τις εκτιμήσεις της "Ε" για τον μεγάλο κίνδυνο που διατρέχουν οι επιδοτήσεις ελαιολάδου, ο Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης. Οι θέσεις του για το θέμα αυτό παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα της ΠΑΣΕΓΕΣ και σε ρεπορτάζ στο οποίο αναφέρονται τα εξής:
"Πολύ άσχημα φαίνεται να είναι τα μαντάτα για τις επιδοτήσεις των ελαιοπαραγωγών σύμφωνα με τα σενάρια που μελετά Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την περιφερειοποίηση της νέας ΚΑΠ που θα εφαρμοστεί από το 2013 έως 2019, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης στην ιστοσελίδα του.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΣΕΔΗΚ, με τα σενάρια αυτά η ανακατανομή των επιδοτήσεων που
θα προκύψει με την περιφερειοποίηση και χορήγησή τους ανά στρέμμα, θα είναι δραματικά σε βάρος της ελαιοκαλλιέργειας και μπορεί να προκαλέσει ένα πολύ βαθύ «κούρεμα» στις επιδοτήσεις των ελαιοπαραγωγών που θα φθάνει μέχρι και στο 60% κατά μέσο όρο σε αρκετούς νομούς μεταξύ των οποίων σίγουρα θα είναι και οι νομοί της Κρήτης! Κι αυτό γιατί, με τον καθορισμό ενιαίας (ίσης) επιδότησης ανά στρέμμα για όλες τις καλλιέργειες, μέσα στα όρια των περιφερειών που θα οριστούν, οι επιδοτήσεις για την ελαιοκαλλιέργεια, τελικά μπορεί να εξισωθούν με τις επιδοτήσεις των άλλων καλλιεργειών αλλά ακόμη και των βοσκοτόπων! Δεδομένου ότι οι περιφέρειες που θα οριστούν από τα κράτη-μέλη για την κατανομή των επιδοτήσεων, μπορεί να καθοριστούν με κριτήρια αντικειμενικά, αγρονομικά ή και διοικητικά και ότι η περιφερειοποίηση των ενισχύσεων μπορεί να εφαρμόζεται σταδιακά μέχρι το 2019, είναι φανερό ότι εγκυμονούνται κίνδυνοι σοβαρών απωλειών για την Κρήτη.
Οπωσδήποτε, τα σενάρια που παρουσιάζονται με την έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου, αποτελούν «ασκήσεις επί χάρτου», αλλά όπως δείχνει η εμπειρία του παρελθόντος αρκετές φορές προαναγγέλλουν και στο τέλος επιβάλλουν τις πολιτικές προθέσεις κάποιων ευρωπαϊκών, κυρίως, κέντρων αποφάσεων, γι’ αυτό πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα. Τα σενάρια αυτά της Επιτροπής, που έχουν δει κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας, είναι πολλά και δείχνουν να επιχειρούν μια σε βάθος διερεύνηση που είναι όμως πολύ γενική και αόριστη. Ετσι, οι κατηγοριοποιήσεις των καλλιεργειών και βοσκότοπων σε πεδινές και ορεινές, ή των περιοχών σε χαμηλής, μέσης και υψηλής ενίσχυσης ανά στρέμμα, δυστυχώς δεν επιτρέπουν την εξαγωγή συμπερασμάτων σε επίπεδο συγκεκριμένων καλλιεργειών όπως π.χ. η ελαιοκαλλιέργεια και πολύ περισσότερο σε επίπεδο παραγωγών. Πάντως, αυτό που προκύπτει με σαφήνεια από την έκθεση που παρουσιάζεται είναι ότι το σενάριο «Ολη η Ελλάδα μια Περιφέρεια» οδηγεί σε μια ενιαία ενίσχυση 16,7 ευρώ ανά στρέμμα για όλες τις καλλιέργειες και βοσκότοπους, είναι τελείως απαράδεκτο και ανέφικτο. Κι αυτό γιατί δημιουργεί μια σημαντικά μεγάλη μεταφορά εισοδήματος από τις νότιες ελαιοκομικές περιοχές στις βόρειες περιοχές εκτατικών καλλιεργειών και βοσκότοπων, που είναι τελείως αναιτιολόγητη και άδικη. Σύμφωνα με το σενάριο αυτό σε περίπου 20 πρώην νομούς της χώρας που ελάμβαναν υψηλές επιδοτήσεις ανά στρέμμα, όπως οι ελαιοκομικοί νομοί της Κρήτης, θα υπάρξουν μειώσεις που θα φθάνουν στο επίπεδο του νομού μέχρι και 60%, ενώ σε επίπεδα παραγωγού μπορεί να φτάσουν και στο 80%! Τα υπόλοιπα σενάρια της Επιτροπής, βασίζονται σε θεωρητικές παραδοχές που δεν έχουν καμία πραγματική βάση και οπωσδήποτε δεν έχουν καμιά κοινωνική ή περιβαλλοντική διάσταση. Το σενάριο «διαίρεση της χώρας σε δύο περιφέρειες καλλιεργειών και βοσκότοπων», όπως και το σενάριο «χωρισμός της χώρας σε ορεινές και πεδινές περιοχές» καθώς και το σενάριο «χωρισμός της χώρας σε τρεις περιφέρειες ανάλογα με το ύψος των επιδοτήσεων που ελάμβαναν» ελάχιστα διαφέρουν ή είναι και χειρότερα από το σενάριο Α.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Επίσης, ο ΣΕΔΗΚ αναφέρει: «Βασικό συμπέρασμα που φαίνεται να προκύπτει από την έκθεση εμπειρογνωμόνων είναι ότι οι ελαιοπαραγωγοί θα πρέπει να διεκδικήσουν τον ορισμό μιας ή περισσότερων «Περιφερειών Ελαιοκαλλιέργειας» ώστε να εξασφαλιστεί η μη απώλεια των κεκτημένων και η συνέχεια του κλάδου που έχει καταξιωμένη ιστορική, πολιτισμική κοινωνική και περιβαλλοντική αξία. Το μόνο που θα μπορούσαν να αποδεχτούν είναι η εξίσωση της ανά στρέμμα ενίσχυσης εντός κάθε της περιφερειακής ζώνης ώστε να εξομαλυνθούν οι άδικες των πανωγραμμάτων. Ωστόσο για μια τέτοια διεκδίκηση απαιτείται σωστή και τεκμηριωμένη διαμόρφωση σχετικών προτάσεων η οποία για να έχει εγκυρότητα και ισχύ θα πρέπει να έχει ομόφωνη αποδοχή των φορέων της Κρήτης αλλά και την σύμφωνη άποψη και των άλλων ελαιοκομικών περιφερειών της χώρας. Γι’ αυτό η σύσταση ενός «Συμβουλίου Ελαιοκομίας Κρήτης» ανάλογου με εκείνο που πρόσφατα συγκροτήθηκε στην Περιφέρεια Ανδαλουσίας της Ισπανίας κρίνεται μάλλον σκόπιμη και αναγκαία. Το Συμβούλιο αυτό θα μπορούσε να συνεργαστεί να συνεργαστεί με το ανάλογο Συμβούλιο της Ανδαλουσίας και εκείνα των άλλων ελαιοπαραγωγικών χώρων της ΕΕ στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Φόρουμ που πρόσφατα συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της Περιφέρειας της Ανδαλουσίας. Ηδη, όπως πληροφορούμαστε, ελαιοκομικοί φορείς της Ισπανίας, είχαν προ ημερών συνάντηση στην Βαρκελώνη όπου συζήτησαν το ενδεχόμενο πλήγμα της ελαιοκομίας με την νέα ΚΑΠ και αποφάσισαν σειρά ενεργειών και αντιδράσεων".

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: