ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Αιματηρός δυστυχώς και για τον Φεβρουάριο ο απολογισμός της Τροχαίας

Του... κεφαλιού τους συνεχίζουν να κάνουν οι Έλληνες οδηγοί με την Τροχαία να βεβαιώνει συνολικά 2.642 παραβάσεις τον Φερβουάριο στους δρόμους της Πελοποννήσου, με την ταχύτητα να είναι μακράν η πρώτη. Ως συνέπεια καταγράφεται η μείωση των ατυχημάτων και των παθόντων σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011, ωστόσο οι νεκροί καια σοβαρά τραυματίες έχουν αυξηθεί.
Ι. Τροχαία Ατυχήματα.
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφερείας Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 29 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), έναντι 32 το 2011 (μείωση 9 %). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

 • 9 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, έναντι 7 τον Φεβρουάριο του 2011 (αύξηση 29 %)
• 6 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 5 τον Φεβρουάριο του 2011 (αύξηση 20 %).

• 14 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου έναντι 20 τον Φεβρουάριο του 2011 (μείωση 30 %).
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 44 παθόντες (έναντι 51 το 2011). Ειδικότερα καταγράφηκαν:
• 10 νεκροί, έναντι 7 τον Φεβρουάριο του 2011.

• 8 σοβαρά τραυματίες, έναντι 7 τον Φεβρουάριο του 2011.

• 26 ελαφρά τραυματίες, έναντι 37 τον Φεβρουάριο του 2011.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
• Παραβίαση προτεραιότητας.

• Οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

• Μη τήρηση κανόνων κυκλοφορίας πεζών.

• Αντικανονικό προσπέρασμα.

ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες ,μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Πελοποννήσου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο, ενώ επιπλέον πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση ημερίδες και ενημερώσεις του κοινού.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Φεβρουάριο 2012, πραγματοποιήθηκαν 12.281 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 219 παραβάσεις.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και (2642) επικίνδυνες παραβάσεις. Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

• 1531 για υπερβολική ταχύτητα.

• 30 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.

• 177 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.

• 121 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

• 35 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

• 2 για την παραβίαση προτεραιότητας.

• 9 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

• 14 για αντικανονικό προσπέρασμα.

• 1 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.

• 136 παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.

• 37 παραβάσεις για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.

• 14 παραβάσεις για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.

• 34 παραβάσεις για μη κίνηση στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος.

• 9 παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς.

• 492 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.

ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Όταν οδηγούμε, θα έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι :

• Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

• Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

• Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.

• Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.

• Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και να τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.

• Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.

• Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.

• Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα. Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας

• Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.

• Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.

• Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

ΑΠΟ http://kalamatanews.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: