ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Στο νοσοκομείο το Μάιο ο δρόμος, τέλος 2013 ο περιμετρικό

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά το πέρας των εγκαινίων, από το γραφείο του δημάρχου, ο υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης, σημείωσε ότι το χρονοδιάγραμμα του  αυτοκινητόδρομου προβλέπει πως οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013, οπότε και θα δοθεί στην κυκλοφορία.
Για τα άλλα κομμάτια του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης – Καλαμάτας, όσον αφορά στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα αλλά και το τμήμα Αλλαγή-Πράκτικερ, αυτά θα δοθούν στην κυκλοφορία περί τα τέλη του ερχόμενου Μάη.

 
πΟ Μάκης Βορίδης διαβεβαίωσε ότι τόσο ο περιμετρικός όσο και ο υπόλοιπος αυτοκινητόδρομος δεν αντιμετωπίζουν πλέον κανένα πρόβλημα,
ενώ σημείωσε, απαντώντας σε ερώτηση του «Θ», πως το υπουργείο δίνει αγώνα και για την Ολυμπία Οδό, για την οποία θα υπάρχει νέα συμφωνία με τις τράπεζες μέχρι το τέλος Μαρτίου. Όπως παρατήρησε, οι εξελίξεις με τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους δημιουργούν ευνοϊκό περιβάλλον, ώστε οι τράπεζες να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του έργου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Βορίδης είπε μεταξύ άλλων: «Πράγματι, η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) είναι μια σημαντική ημέρα, ειδικά για την Καλαμάτα, αλλά και γενικότερα για τη χώρα. Για τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα είναι εξόχως σημαντική, γιατί θεμελιώνεται ένα μεγάλο έργο, στο οποίο υπήρχαν σημαντικές χρηματοδοτικές δυσκολίες, οι οποίες κατέστη δυνατόν να ξεπεραστούν, κι αυτό εξασφάλισε το έργο, το οποίο διευκολύνει την πόλη και τους πολίτες της κυκλοφοριακά και όχι μόνο.
Σε ό,τι αφορά το σύνολο του έργου, αυτή τη στιγμή το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη είναι 100% ολοκληρωμένο, το τμήμα Τρίπολη – Παραδείσια 97%, το Τσακώνα – Καλαμάτα 65% και το Λεύκτρο – Σπάρτη 55%. Σήμερα έχουν εκτελεστεί έργα συνολικής αξίας 695 εκατομμυρίων ευρώ. Για το υπολειπόμενο τεχνικό αντικείμενο, το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και θα παραδοθεί τον ερχόμενο Μάιο, χωρίς την κατασκευή της γέφυρας. Το τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα, το οποίο έχει μήκος 36 χιλιόμετρα, μέχρι το ύψος του νοσοκομείου θα είναι έτοιμο τον ερχόμενο Μάιο. Η περιμετρική της Καλαμάτας έχει μια καθυστέρηση λόγω των απαλλοτριώσεων, αλλά ελπίζουμε ότι θα έχει παραδοθεί μέχρι τον 11ο μήνα του 2013. Η καθυστέρηση αυτή θα οριστικοποιηθεί με την παράδοση των χώρων μετά τις απαλλοτριώσεις. Το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη έχει μήκος 46 χιλιόμετρα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος. Αυτή είναι τεχνικά η κατάσταση του αυτοκινητόδρομου στο σύνολό του. Χρηματοδοτικά είναι το μοναδικό έργο που δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα των υπολοίπων.
Αυτή τη στιγμή, λόγω της υφεσιακής κατάστασης της ελληνικής οικονομίας, είναι πολύ σημαντικό να υπάρξουν αναπτυξιακές πολιτικές. Η άποψή μου, την οποία συμμερίζεται και ο πρόεδρος της Ν.Δ., είναι ότι αυτή τη στιγμή μια τέτοια πολιτική πρέπει να συνδεθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Και γιατί αυτά έχουν υψηλούς πολλαπλασιαστές, αλλά και γιατί αυτά έχουν πολύ ευεργετικά αποτελέσματα στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας».  
   


ΑΠΟ http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.