ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Στη διαιτησία η Μορέας με το Δημόσιο

Του Γιωργου Λιαλιου



Η καθυστέρηση παράδοσης του τμήματος Παραδεισίων - Τσακώνας, στην εθνική οδό Κορίνθου - Σπάρτης, προκαλεί τριβές ανάμεσα στο Δημόσιο και την κοινοπραξία Μορέας. Η τελευταία ζητεί από το υπουργείο αποζημίωση ύψους 9 εκατ. ευρώ για την επιβάρυνση που προκαλεί στις εργασίες η μεταφορά των υλικών από τους βοηθητικούς δρόμους. Το Δημόσιο απορρίπτει το αίτημα, υποστηρίζοντας ότι για να εγείρει αξιώσεις η Μορέας, πρέπει να έχει κατασκευάσει το υπόλοιπο τμήμα, έως Κυπαρισσία. Η υπόθεση παραπέμφθηκε σε διαιτησία. Το τμήμα Παραδεισίων - Τσακώνας κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στη Μορέας στις 30.6.2010. Η αίτηση αποζημίωσης της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας κατατέθηκε τον περασμένο Απρίλιο. Οπως υποστηρίζει η κοινοπραξία, η καθυστέρηση στην παράδοση του τμήματος προκαλεί αυξημένες δαπάνες μεταφοράς των υλικών στα τμήματα που βρίσκονται υπό κατασκευή. Η κοινοπραξία καταλήγει ζητώντας 9.013.085 ευρώ αποζημίωση. Η απάντηση του Δημοσίου ήρθε τον Ιούνιο. Το Δημόσιο υποστήριξε ότι ο παραχωρησιούχος δεν δικαιούται αποζημίωση καθότι για να θεμελιώσει οποιαδήποτε απαίτηση για το τμήμα Λεύκτρου - Κυπαρισσίας (στο οποίο περιλαμβάνεται το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα), πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή του τμήματος Τσακώνας - Κυπαρισσίας. Οπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, οι δύο πλευρές δεν ήρθαν σε συμφωνία και στις 3 Αυγούστου η Μορέας ζήτησε να οδηγηθεί η διαφορά σε διαιτησία, αίτημα που το Δημόσιο αποδέχθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι ο άξονας Κορίνθου - Καλαμάτας - Σπάρτης είναι ο μόνος από τους πέντε παραχωρημένους σε ιδιώτες στον οποίο οι εργασίες συνεχίζονται (και μάλιστα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο).

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_05/10/2011__458251

Δεν υπάρχουν σχόλια: