Η ΕΛΠΑ στην προσπάθειά της να κυκλοφορούν όλοι οι οδηγοί χωρίς προβλήματα όλο το χειμώνα, υπενθυμίζει ότι:
Εκτός από τον προγραμματισμένο -τακτικό έλεγχο, που υποδεικνύει ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και προκειμένου αυτό να διατηρείται αξιόπιστο και ασφαλές, είναι απαραίτητος πρόσθετος, προληπτικός έλεγχος, ώστε οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια, αξιοπιστία χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου και του οδηγού και να αποφύγουμε κάθε είδους ταλαιπωρία.
Ποια είναι τα «ευαίσθητα σημεία» που πρέπει να ελεγχθούν:
1. Ελαστικά: Απαραίτητος ο έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή ειδικού χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών σας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλ. 4 ή 5 χρόνια.
2. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό/αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Απαραίτητος επίσης ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (ιμάντες, σωληνώσεις, σφικτήρες κά). Τέλος:
- Έλεγχος του συστήματος θέρμανσης / εξαερισμού .
3. Μπαταρία: Ελέγχουμε τη μπαταρία σας (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας αν είναι ανοικτού τύπου) για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά…Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο… απροειδοποίητα!
4. Καθαριστήρες: Να καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.
5. Φώτα: Να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).
● Μη ξεχνάμε επίσης:
6. Αλυσίδες χιονιού: Πρέπει να τις έχουμε μαζί σας σε κάθε έξοδο, ώστε να μη … «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε… χιόνια!
7. Εργαλεία: Σκόπιμο είναι τέλος να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης ( φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά).
ΟΒΕΛΠΑ: Μπαταρία η κυριότερη αιτία ακινητοποίησης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του περασμένου χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία (1 στις 4 αιτίες ακινητοποίησης οχήματος ).
Στις αιτίες ακινητοποίησης που ακολουθούν, είναι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού κ.ά.
Σύμφωνα με την ΟΒΕΛΠΑ: Ποσοστό μεγαλύτερο από 50% από τις ακινητοποιήσεις των αυτοκινήτων στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο η προληπτική συντήρηση.
ΒΛΑΒΕΣ & ΑΙΤΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2005/06 (Πηγή: ΟΒΕΛΠΑ)
ΒΛΑΒΗ / ΑΙΤΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ
Αδύναμη/πεσμένη μπαταρία 25 %
Ηλεκτρικό σύστημα 17
Ατύχημα στο δρόμο 5,0
Αλλαγή ελαστικού 5,5
Βλάβες κινητήρα ( γενικά) 4,8
Σύστημα ψύξης (γενικά) 4,2
Συμπλέκτης 3,5
Τροφοδοσία βενζίνης 3,3
Κιβώτιο ταχυτήτων 1,5
‘Ελεγχος (για θόρυβο κά) 1,4
Μικρο-βλάβες κινητήρα 1,2
Βλάβες φρένων 0,8
Επαναφορά στο δρόμου 0,7
Αλλες βλάβες/αιτίες ακινητοποίησης 25
ΣΥΝΟΛΟ 100%
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΠΟ http://www.pyrgoskymis.gr/articlestop/general-information/1477-2009-10-16-14-33-21
Εκτός από τον προγραμματισμένο -τακτικό έλεγχο, που υποδεικνύει ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και προκειμένου αυτό να διατηρείται αξιόπιστο και ασφαλές, είναι απαραίτητος πρόσθετος, προληπτικός έλεγχος, ώστε οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια, αξιοπιστία χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου και του οδηγού και να αποφύγουμε κάθε είδους ταλαιπωρία.
Ποια είναι τα «ευαίσθητα σημεία» που πρέπει να ελεγχθούν:
1. Ελαστικά: Απαραίτητος ο έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή ειδικού χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών σας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλ. 4 ή 5 χρόνια.
2. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό/αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Απαραίτητος επίσης ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (ιμάντες, σωληνώσεις, σφικτήρες κά). Τέλος:
- Έλεγχος του συστήματος θέρμανσης / εξαερισμού .
3. Μπαταρία: Ελέγχουμε τη μπαταρία σας (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας αν είναι ανοικτού τύπου) για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά…Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο… απροειδοποίητα!
4. Καθαριστήρες: Να καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.
5. Φώτα: Να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).
● Μη ξεχνάμε επίσης:
6. Αλυσίδες χιονιού: Πρέπει να τις έχουμε μαζί σας σε κάθε έξοδο, ώστε να μη … «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε… χιόνια!
7. Εργαλεία: Σκόπιμο είναι τέλος να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης ( φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά).
ΟΒΕΛΠΑ: Μπαταρία η κυριότερη αιτία ακινητοποίησης
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕΛΠΑ στο διάστημα του περασμένου χειμώνα, η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των οχημάτων ήταν η πεσμένη-αδύναμη μπαταρία (1 στις 4 αιτίες ακινητοποίησης οχήματος ).
Στις αιτίες ακινητοποίησης που ακολουθούν, είναι βλάβες του ηλεκτρικού κυκλώματος, τα ατυχήματα στο δρόμο, η αλλαγή ελαστικού κ.ά.
Σύμφωνα με την ΟΒΕΛΠΑ: Ποσοστό μεγαλύτερο από 50% από τις ακινητοποιήσεις των αυτοκινήτων στο δρόμο, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε γίνει από τον οδηγό-κάτοχο η προληπτική συντήρηση.
ΒΛΑΒΕΣ & ΑΙΤΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2005/06 (Πηγή: ΟΒΕΛΠΑ)
ΒΛΑΒΗ / ΑΙΤΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ
Αδύναμη/πεσμένη μπαταρία 25 %
Ηλεκτρικό σύστημα 17
Ατύχημα στο δρόμο 5,0
Αλλαγή ελαστικού 5,5
Βλάβες κινητήρα ( γενικά) 4,8
Σύστημα ψύξης (γενικά) 4,2
Συμπλέκτης 3,5
Τροφοδοσία βενζίνης 3,3
Κιβώτιο ταχυτήτων 1,5
‘Ελεγχος (για θόρυβο κά) 1,4
Μικρο-βλάβες κινητήρα 1,2
Βλάβες φρένων 0,8
Επαναφορά στο δρόμου 0,7
Αλλες βλάβες/αιτίες ακινητοποίησης 25
ΣΥΝΟΛΟ 100%
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΠΟ http://www.pyrgoskymis.gr/articlestop/general-information/1477-2009-10-16-14-33-21
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου